Kilpavalmennus

Kuopion Tennisseuran kilpavalmennuksen strategia

Tennisseuran kilpavalmennuksen tavoitteena on tarjota tasapuoliset mahdollisuudet kaiken tasoisille kilpapelaajille itseään parhaiten kehittävään harjoitteluun. Pelaajapolkumme tarjoaa mahdollisuuden kilpapelaamiseen, aloitit tenniksen sitten tenniskoulusta 5–7-vuotiaana tai useampien lajikokeiluiden jälkeen hieman vanhempana. Jokaisen pelaajan oma polku on yhtä arvokas riippumatta menestyksen määrästä.

Valmennuksessa pyrimme yksilölliseen ryhmissä tapahtuvaan harjoitteluun. Valmennuksen ydinajatuksena on aikainen lyöntitekniikoiden hallinta ja sen kautta pelin kehittämiseen siirtyminen. Kilpaileminen on osa kehitysprosessia ja kilpapelaajien tulee sitoutua aktiiviseen ja progressiivisesti kasvavaan kilpailemiseen pelivuosien lisääntyessä.

Seuran tavoitteena on tuottaa seuravan viiden vuoden aikana 20-30 kpl aktiivisesti kilpailevaa 9-18 vuotiasta junioria, joista 5-10 pelaajaa on mukana JGP-tason kilpailuissa. Tämän lisäksi tenniskoulu- ja oranssipallotoiminnan tavoitteena on innostaa vuosittain 10-20 kpl junioreita mukaan mini- ja miditenniskiertueelle, jotka luovat jatkuvuutta seuran kilpavalmennukseen.

Kuopion Tennisseuran junioripelaajapolun eri vaiheet. Linkki: Junioripelaajapolku

Kuopion Tennisseuran valmennusjärjestelmä ja hinnat. Linkki: PELAAJAPOLKU

Taneli Tenhunen, kilpavalmentaja